LLO-verhalen
Hoe Wendbaar Vakmanschap bedrijven helpt voorbereiden op een dynamische arbeidsmarkt
Arry Verhage, betrokken bij het project ‘Wendbaar vakmanschap in lerende organisaties’, deelt zijn inzichten over de aanpak en de voortgang van het belangrijke initiatief. Hoe helpen wij bedrijven voorbereiden op een dynamische arbeidsmarkt?
Het project ‘Talentensleutel’: “Leercultuur gaat verder dan onderwijs alleen”
Het project richt zich op het versterken van de leercultuur binnen het mkb, door bedrijven te helpen hun medewerkers breder inzetbaar te maken. LLO-Katalysator ging in gesprek met projectleiders Johan Ribberink en Natasja Muskens over de aanpak, de uitdagingen en de toekomst van het project.
Het project ‘Gas Erop!’ wint eerste prijs op Expeditie Leercultuur Demodag
Projectleiders Britt en Margot vertellen over het leercultuur project dat draait om het integreren van leren, werken en innoveren. In plaats van traditionele klaslokalen, moedigen we medewerkers aan om in micro-learning communities samen te werken aan concrete innovatievraagstukken.
De grondstoffen- en energietransitie: wat je moet weten
Wat houdt de grondstoffen- en energietransitie precies in, waarom is het zo belangrijk en hoe gaat Nederland hiermee om? In dit artikel verkennen we deze vragen en belichten we de rol van Leven Lang Ontwikkelen (LLO) in deze verschuiving.
Innovatie en opleiding in de bouwsector: het belang van blijven leren met Bert Boeijnk
Bert Boeijnk, directeur van Bloemendal Techniek, bespreekt de samenwerking met onderwijsinstellingen en de rol van Leven Lang Ontwikkelen in het toekomstbestendig maken van personeel binnen de bouwsector.