LLO-verhalen
Leren en Werken in de Zorg: Oplossingen voor een Toekomstbestendige Sector
In deze blog belichten we initiatieven van Expeditie Leercultuur die leren en werken in de zorg slimmer organiseren. Zo kijken we naar het Zorginnovatienetwerk (ZIN) dat onderwijs en praktijk dichter bij elkaar brengt. Ook staan we stil bij een samenwerking tussen de HvA en het Amsterdam UMC die in het teken staat van zorgprofessionals boeien, binden én behouden. Vervolgens kijken we naar FastSwitch, een zij-instroomprogramma dat professionals uit andere sectoren klaarstoomt voor de jeugdzorg. Tot slot voegen we een krachtige leerinnovatie toe: ZOHRA, dat zorg en onderwijs verbindt in de wijk.
Onderwijs van de Toekomst: flexibel en modulair leren bij Noorderpoort
Onderwijsinstellingen moeten studenten voorbereiden op een toekomst waarin flexibiliteit en maatwerk centraal staan. Noorderpoort speelt hierop in door het onderwijs te vernieuwen. Tijdens de Nationale LLO-Conferentie deelde Peter van der Molen, relatiemanager LLO bij Noorderpoort, zijn visie op de toekomst van onderwijs en de rol van modularisering.
Gas Erop! Vijf valkuilen bij vraagarticulatie voor challenge based learning communities
Gas Erop! heeft ontdekt dat een goede vraagarticulatie essentieel is voor het succes van een challenge based learning community (LC). Zonder een geschikte challenge levert een LC namelijk geen bruikbare oplossingen op. In deze blog worden de vijf belangrijkste valkuilen bij de vraagarticulatie voor een challenge based LC besproken en hoe deze te vermijden.